КАФЕДРА ПЕДАГОГІКИ ТА ОСВІТНЬОГО МЕНЕДЖМЕНТУ





Наукова літня школа “Методологічна культура наукового зростання дослідника”

9 черв. 2023
Впродовж 5-9 червня на базі КЗВО “Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради” була проведена наукова літня школа “Методологічна культура наукового зростання дослідника”.

З метою сприяння розвитку у здобувачів  вищої освіти другого (магістерського) рівня, здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня ступеня доктора філософії та молодих науковців системи методологічних знань і вміння їх застосовувати інноваційно-дослідницької діяльності впродовж 5-9 червня на базі КЗВО “Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради” була проведена наукова літня школа “Методологічна культура наукового зростання дослідника”. Організатори заходу - кафедра педагогіки та освітнього менеджменту і Наукове товариство студентів, аспірантів та молодих вчених Академії.

 

Під час відкриття наукової літньої школи з вітальною промовою та побажаннями плідної роботи до організаторів та учасників звернулася Л.К. Задорожна, ректор КЗВО “Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради”, кандидат філософських наук, котра наголосила, що даний захід стане ще одним впевненим кроком на шляху розвитку освітньо-наукового простору Академії.

 

В межах роботи наукової літньої школи учасники мали можливість проаналізувати актуальні проблеми науково-педагогічних досліджень в умовах сьогодення, поглибити знання з методики організації і проведення науково-педагогічних досліджень, ознайомитися з актуальними методами науково-педагогічних досліджень та діагностичним інструментарієм.

 

Так, наукова літня школа стала простором розвитку  внутрішньої та зовнішньої комунікації здобувачів вищої освіти та науковців, адже програмою було передбачено низку наукових студій та майстерень, гостьових лекцій, під час яких теоретично та практично розглянуті різні аспекти інноваційно-дослідницької діяльності:

  • Методологічна культура педагога-дослідника: теоретичні і практичні засади (Стрельбицька С.М., кандидат педагогічних наук);

  • Особливості критеріально-діагностичної бази та методів науково-педагогічного дослідження (Ягоднікова В.В., доктор педагогічних наук, професор,  Кузнєцова Н.В., кандидат педагогічних наук, доцент);

  • Робота з науковими джерелами: Національний репозитарій академічних текстів, пошукова система вільного доступу Google Академія,  сервіси автоматичного оформлення бібліографічних посилань (Гриньова М.В.);

  • Стендові доповіді за матеріалами дисертаційних досліджень (Щур В.А., Солнцева О.А.);

  • Освітні вимірювання в педагогічних дослідженнях (Аннєнкова І.П., доктор педагогічних наук, професор);

  • Цифрові інструменти в науковому дослідженні (Кохановська О. В., доктор педагогічних наук, професор);

  • Науковий текст як результат когнітивно-комунікативної діяльності науковця (Зелінська О. Ю., доктор філологічних наук, професор);

  • Експеримент як провідний емпіричний метод наукового дослідження (Кравчук О.В., доктор педагогічних наук, доцент);

  • Педагогічний експеримент від А до Я: лайфхаки для майстерності (Шатайло Н.В., кандидат педагогічних наук);

  • Академічна доброчесність у науковому дослідженні (Кузнєцова Н.В.,  кандидат педагогічних наук, доцент);

  • Робота з програмами для перевірки тексту на плагіат (Чудак А.,  менеджер з розвитку бізнесу Plagiat PL в Україні, Мелешко В.В.).

 

Важливо, що учасники наукової літньої школи не лише брали участь в онлайн сесіях, а й виконували самостійні практичні роботи, а також мали можливість отримати зворотний зв’язок від викладачів кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Академії (Костенко Р.В., Стрельбицька С.М.). Це сприяло удосконаленню практичних навичок, необхідних для здійснення науково-педагогічних досліджень, а також розвитку soft scils, важливих для ефективної наукової діяльності.

 

За відгуками учасників, наукова літня школа змотивувала їх до подальшої інноваційно-дослідницької діяльності та налаштувала на подальший саморозвиток і самовдосконалення у здатності до здійснення науково-педагогічних досліджень. І звертаючись до слів натхненниці запровадження в Академії практики проведення наукових літніх шкіл, проректора з науково-педагогічної та інноваційної діяльності  КЗВО “Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради”, доктора педагогічних наук, професора В.В. Ягоднікової, можемо стверджувати: перша наукова літня школа “Методологічна культура наукового зростання дослідника” - це успішний старт нової академічної традиції, що відкриває цінні можливості для спілкування з провідними науковцями в галузі освіти і педагогіки, навчання навзаєм та спрямування на здійснення якісних науково-педагогічних досліджень.

Фотогалерея заходу ТУТ.

 




Новини


10 лист. 2025
20 РОКІВ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ В УКРАЇНІ
6 листопада 2025 р. викладачі кафедри педагогіки та освітнього менеджменту взяли участь у XIV Міжнародній науково-практичній конференції «ЄВРОПЕЙСЬКА ІНТЕГРАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ. Принципи та інструменти Болонського процесу, цінності у вищій освіті». У 2025 році Україна відзначає двадцятиріччя своєї участі у Болонському процесі – ключовій ініціативі, що визначила вектор реформування національної системи вищої освіти та її інтеграції до Європейського простору вищої освіти. За цей час Україна пройшла складний, але важливий шлях модернізації середовища вищої освіти, утвердження принципів і цінностей автономії, забезпечення якості, академічної свободи і доброчесності та публічної відповідальності вищої освіти перед суспільством.

30 жовт. 2025
V Регіональна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти та молодих науковців “Актуальні проблеми педагогічної науки в ХХІ столітті”
24 жовтня на базі КЗВО “Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради” в онлайн-форматі відбулася V Регіональна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти та молодих науковців “Актуальні проблеми педагогічної науки в ХХІ столітті”.

27 жовт. 2025
МІЖНАРОДНИЙ ТИЖДЕНЬ ВІДКРИТОГО ДОСТУПУ 2025
Викладачі кафедри педагогіки та освітнього менеджменту і здобувачі вищої освіти 20-26 жовтня взяли участь у проведенні Міжнародного тижня відкритого доступу. Цьогорічна тема – «Who Owns Our Knowledge?» («Кому належить наше знання?») – спонукає до відкритої розмови про те, як відкритий доступ може сприяти справедливому обміну знаннями, долати суспільні нерівності та підтримувати принципи відкритої науки. Офіційний хештег Тижня відкритого доступу – #OAweek.

Всі новини