КАФЕДРА ПЕДАГОГІКИ ТА ОСВІТНЬОГО МЕНЕДЖМЕНТУ





МІЖНАРОДНИЙ ТИЖДЕНЬ ВІДКРИТОГО ДОСТУПУ 2025

27 жовт. 2025
Викладачі кафедри педагогіки та освітнього менеджменту і здобувачі вищої освіти 20-26 жовтня взяли участь у проведенні Міжнародного тижня відкритого доступу. Цьогорічна тема – «Who Owns Our Knowledge?» («Кому належить наше знання?») – спонукає до відкритої розмови про те, як відкритий доступ може сприяти справедливому обміну знаннями, долати суспільні нерівності та підтримувати принципи відкритої науки. Офіційний хештег Тижня відкритого доступу – #OAweek.

    Викладачі кафедри педагогіки та освітнього менеджменту і здобувачі вищої освіти 20-26 жовтня взяли участь у проведенні Міжнародного тижня відкритого доступу. Цьогорічна тема – «Who Owns Our Knowledge?» («Кому належить наше знання?») – спонукає до відкритої розмови про те, як відкритий доступ може сприяти справедливому обміну знаннями, долати суспільні нерівності та підтримувати принципи відкритої науки. Офіційний хештег Тижня відкритого доступу – #OAweek.

     Ця тема ґрунтується на розмовах, заходах і діях протягом останніх двох років, які були зосереджені на тому, щоб поставити «спільноту над комерціалізацією». Редакційні колегії повертають собі право власності на журнали, залишаючи комерційні видавництва. Дедалі більше установ відмовляються від використання комерційних баз даних і метрик для оцінювання науковців. Реформуються політики оцінювання наукової діяльності, промоції і призначення на наукові посади, заохочуючи обмін знаннями і спільну працю.

     Незважаючи на цей прогрес, виникають нові ризики комерціалізації без врахування інтересів спільнот. Насамперед це поспішне використання академічних знань для навчання моделей штучного інтелекту (ШІ) та інтеграція ШІ в академічні процеси – часто без належних консультацій чи згоди авторів. Попри це, некомерційні підходи до обміну знаннями спільнот, до яких закликають Рекомендації ЮНЕСКО з відкритої науки і Декларація Толука-Кейптауна, пропонують шляхи уникнення цих ризиків і створення майбутнього, у якому особи і спільноти володіють власними знаннями і отримують від них вигоду.

     Викладачі кафедри педагогіки та освітнього менеджменту і здобувачі вищої освіти взяли участь у заходах Наукової бібліотеки Національного університету «Києво-Могилянська академія», Державної науково-технічної бібліотеки України та ТОВ «Академія Цифрового Розвитку»:  

·          Вебінарах «Відкритий доступ та відкрита наука - як все починалось і куди йдемо?»; «Відкритий доступ в Україні в дзеркалі Web of Science». Ярошенко Тетяна, канд. іст. н., доц., заступниця директора Державної науково-технічної бібліотеки України; Тихонкова Ірина, експерт з інформаційно-аналітичних ресурсів та навчання компанії Clarivate Analytics, науковий співробітник відділу сигнальних систем клітини Інституту молекулярної біології і генетики НАН України канд. біол. н.

·          Вебінарі «Відкритий доступ та відкрита наука: Практичні поради щодо публікації статей і подання заявок на фінансування наукових проєктів». Кучма Ірина, менеджерка програми Відкритий доступ, EIFL.

·          Вебінарі «Анонімізація даних. Використання відкритого програмного продукту Amnesia». Чуканова Світлана, канд. пед. н., виконувачка обов'язків директора Наукової бібліотеки НаУКМА.

·          Вебінарі «Кому належить знання: роль інституційного репозитарію eKMAIR у відкритій науці». Хорошок Ірина, завідувачка відділу електронних ресурсів НБ НаУКМА.

·          Вебінарі «Блокчейн та блокчейн-аналітика: відкриті дані для досліджень»

Дмитренко Тетяна, докт. екон. н., ст. дослідник, Голова Правління  ГО «Українська сучасна цифрова наука».

     Участь здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників кафедри у заходах Міжнародного тижня відкритого доступу спрямована на популяризацію принципів відкритої науки у науковій та освітній діяльності.

https://www.ukma.edu.ua/index.php/news/5872-mizhnarodnyi-tyzhden-vidkrytoho-dostupu-2025

https://www.openaccessweek.org/theme/ukrainian





Новини


10 лист. 2025
20 РОКІВ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ В УКРАЇНІ
6 листопада 2025 р. викладачі кафедри педагогіки та освітнього менеджменту взяли участь у XIV Міжнародній науково-практичній конференції «ЄВРОПЕЙСЬКА ІНТЕГРАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ. Принципи та інструменти Болонського процесу, цінності у вищій освіті». У 2025 році Україна відзначає двадцятиріччя своєї участі у Болонському процесі – ключовій ініціативі, що визначила вектор реформування національної системи вищої освіти та її інтеграції до Європейського простору вищої освіти. За цей час Україна пройшла складний, але важливий шлях модернізації середовища вищої освіти, утвердження принципів і цінностей автономії, забезпечення якості, академічної свободи і доброчесності та публічної відповідальності вищої освіти перед суспільством.

30 жовт. 2025
V Регіональна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти та молодих науковців “Актуальні проблеми педагогічної науки в ХХІ столітті”
24 жовтня на базі КЗВО “Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради” в онлайн-форматі відбулася V Регіональна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти та молодих науковців “Актуальні проблеми педагогічної науки в ХХІ столітті”.

27 жовт. 2025
МІЖНАРОДНИЙ ТИЖДЕНЬ ВІДКРИТОГО ДОСТУПУ 2025
Викладачі кафедри педагогіки та освітнього менеджменту і здобувачі вищої освіти 20-26 жовтня взяли участь у проведенні Міжнародного тижня відкритого доступу. Цьогорічна тема – «Who Owns Our Knowledge?» («Кому належить наше знання?») – спонукає до відкритої розмови про те, як відкритий доступ може сприяти справедливому обміну знаннями, долати суспільні нерівності та підтримувати принципи відкритої науки. Офіційний хештег Тижня відкритого доступу – #OAweek.

Всі новини