КАФЕДРА ПЕДАГОГІКИ ТА ОСВІТНЬОГО МЕНЕДЖМЕНТУ





Перша науково-практична конференція здобувачів вищої освіти «Актуальні проблеми педагогічної науки в ХХІ столітті».

24 бер. 2021
24 березня 2021 року в КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» відбулася Перша науково-практична конференція здобувачів вищої освіти «Актуальні проблеми педагогічної науки в ХХІ столітті». Учасниками конференції стали здобувачі вищої освіти, молоді вчені, аспіранти, керівники, науково-педагогічні та педагогічні працівники закладів освіти. З привітанням до учасників конференції звернулася проректор з науково-педагогічної та інноваційної діяльності, доктор педагогічних наук, професор Вікторія Вікторівна Ягоднікова. Конференція проходила в он-лайн форматі.

 

          24 березня 2021 року в КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» відбулася Перша науково-практична конференція здобувачів вищої освіти «Актуальні проблеми педагогічної науки в ХХІ столітті». Учасниками конференції стали здобувачі вищої освіти, молоді вчені, аспіранти, керівники, науково-педагогічні та педагогічні працівники закладів освіти. З привітанням до учасників конференції звернулася проректор з науково-педагогічної та інноваційної діяльності, доктор педагогічних наук, професор Вікторія Вікторівна Ягоднікова. Конференція проходила в он-лайн форматі.

          Робота конференції йшла трьома напрямами, за якими працювали три дискусійні платформи: «Особливості управління якістю освіти», «Інноваційність освіти: сучасні вимоги та виклики», «Педагогічна майстерність викладача нової української школи в контексті освітніх змін».

          Доповідачі торкалися таких важливих тем, як організація системи управління якістю освіти, управління якістю в закладах вищої освіти, місце методів активного навчання в освітньому процесі закладу вищої освіти, форми і методи керівництва самостійною навчально-пізнавальною діяльністю здобувачів вищої освіти, управління освітнім процесом закладу дошкільної освіти як педагогічна проблема; застосування інноваційних технологій у процесі управління закладами вищої освіти, інноваційна діяльність педагога: філософсько-педагогічний аспект, мотивація інноваційної педагогічної діяльності; особливості педагогічної майстерності викладача в умовах дистанційного навчання, створення індивідуальної траєкторії розвитку педагога засобами самоосвіти, педагогічна рефлексія як запорука професійного зростання вчителя, мотивація педагогічних працівників у процесі управління новою українською школою та ін.

   Учасники конференції, дослідивши теоретичні основи управління якістю освітнього процесу, встановили, що: підвищення якості шкільної освіти можливо у разі застосування вчителем у своїй практиці системи управління якістю освітнього процесу; до принципів управління якістю освітнього процесу при вивченні в основній школі необхідно віднести наступні принципи: цілеспрямованості; систематичності, технологічності, гуманності та індивідуального підходу; оскільки якість шкільної освіти залежить від якості освітнього процесу при вивченні в основній школі, а організовує освітній процес і керує ним учитель, то повинна бути розроблена система управління якістю освітнього процесу на рівні вчителя; теоретичним джерелом створення такої системи є теорія менеджменту, з якої логічно випливає зв’язок з теорією особистості, теорією систем, принципами цілеспрямованості та системності управління; тільки опора на індивідуальні особливості особистості учня дозволить створити систему управлінської діяльності вчителя та досягти результату –  швидкої адаптації учня в умовах мінливого суспільства; системний підхід виключає ізольовану роботу системи управління якістю освітнього процесу на рівні вчителя; система кожного педагога повинна бути органічно включена в роботу системи управління якістю освітнього процесу на рівні школи;  управління якістю освітнього процесу має спиратися на дані психологічного, соціального, валеологічного та педагогічного моніторингу.

Учасники конференції також відзначили, що неможливо уявити собі забезпечення якості освіти без впровадження інноваційних технологій, які відіграють важливу роль у формуванні та розвитку інтелектуального потенціалу суспільства: інформаційні технології стали за короткий строк невіддільною складовою сучасного життя.

Також учасники конференції відзначили, що складна епідеміологічна ситуація внесла свої корективи і дала привід переглянути ставлення до дистанційного навчання. Дистанційний формат став єдиним засобом продовжити освітній процес. Це відповідає твердженню, що шифрування освітнього процесу – засіб зберегти і поширити доступність освіти для широкого кола здобувачів. Все це вимагає від сучасного педагога особливих компетентностей і, як результат, удосконалення професійної майстерності педагога та набуття ним якостей, які дозволять працювати в дистанційному форматі. Оскільки технології постійно змінюються, то й викладач повинен постійно збагачувати і вдосконалювати свої знання, уміння і навички.

Йдучи шляхом розвитку педагогічної майстерності, - зазначили учасники конференції, - педагог зобов’язаний переборювати в собі такі якості, які протипоказані його професії: апатію, формалізм у навчанні й вихованні дітей, байдужість до них та їхньої долі, дратівливість, легковажність, поспішність, необдуманість рішень і вчинків. На підтвердження цього згадали молоді науковці думку В.О. Сухомлинського: "Учителю потрібно володіти величезним талантом людяності і безмежною любов’ю до своєї справи - і перш за все до дітей, щоби на довгі роки зберегти бадьорість духу, ясність розуму, свіжість вражень, сприйнятливість почуттів – а без цих якостей праця педагога перетворюється в муку".

 





Новини


11 лист. 2024
УЧАСТЬ У XІII МІЖНАРОДНІЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ «ЄВРОПЕЙСЬКА ІНТЕГРАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ. ЦИФРОВІЗАЦІЯ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
7 листопада 2024 р. відбулася XІII Міжнародна науково-практична конференція «Європейська інтеграція вищої освіти України в контексті Болонського процесу. Цифровізація та забезпечення якості вищої освіти для забезпечення рівного доступу до якісної вищої освіти».

21 жовт. 2024
До Міжнародного дня академічної доброчесності
21 жовтня відзначається Міжнародний день академічної доброчесності, покликаний привернути увагу до необхідності дотримання академічної етики та боротьби з академічним плагіатом та іншими видами порушення академічної доброчесності.

1 жовт. 2024
Посвята в магістранти 2024
Сьогодні в КЗВО "Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради" вп’яте відбулася важлива подія, а саме посвята у магістранти здобувачів освіти другого рівня заочної форми навчання магістратури за спеціальністю 011 "Освітні, педагогічні науки".

Всі новини