|
Перша науково-практична конференція здобувачів вищої освіти «Актуальні проблеми педагогічної науки в ХХІ столітті».24 бер. 2021
![]()
24 березня 2021 року в КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» відбулася Перша науково-практична конференція здобувачів вищої освіти «Актуальні проблеми педагогічної науки в ХХІ столітті». Учасниками конференції стали здобувачі вищої освіти, молоді вчені, аспіранти, керівники, науково-педагогічні та педагогічні працівники закладів освіти. З привітанням до учасників конференції звернулася проректор з науково-педагогічної та інноваційної діяльності, доктор педагогічних наук, професор Вікторія Вікторівна Ягоднікова. Конференція проходила в он-лайн форматі. Робота конференції йшла трьома напрямами, за якими працювали три дискусійні платформи: «Особливості управління якістю освіти», «Інноваційність освіти: сучасні вимоги та виклики», «Педагогічна майстерність викладача нової української школи в контексті освітніх змін». Доповідачі торкалися таких важливих тем, як організація системи управління якістю освіти, управління якістю в закладах вищої освіти, місце методів активного навчання в освітньому процесі закладу вищої освіти, форми і методи керівництва самостійною навчально-пізнавальною діяльністю здобувачів вищої освіти, управління освітнім процесом закладу дошкільної освіти як педагогічна проблема; застосування інноваційних технологій у процесі управління закладами вищої освіти, інноваційна діяльність педагога: філософсько-педагогічний аспект, мотивація інноваційної педагогічної діяльності; особливості педагогічної майстерності викладача в умовах дистанційного навчання, створення індивідуальної траєкторії розвитку педагога засобами самоосвіти, педагогічна рефлексія як запорука професійного зростання вчителя, мотивація педагогічних працівників у процесі управління новою українською школою та ін. Учасники конференції, дослідивши теоретичні основи управління якістю освітнього процесу, встановили, що: підвищення якості шкільної освіти можливо у разі застосування вчителем у своїй практиці системи управління якістю освітнього процесу; до принципів управління якістю освітнього процесу при вивченні в основній школі необхідно віднести наступні принципи: цілеспрямованості; систематичності, технологічності, гуманності та індивідуального підходу; оскільки якість шкільної освіти залежить від якості освітнього процесу при вивченні в основній школі, а організовує освітній процес і керує ним учитель, то повинна бути розроблена система управління якістю освітнього процесу на рівні вчителя; теоретичним джерелом створення такої системи є теорія менеджменту, з якої логічно випливає зв’язок з теорією особистості, теорією систем, принципами цілеспрямованості та системності управління; тільки опора на індивідуальні особливості особистості учня дозволить створити систему управлінської діяльності вчителя та досягти результату – швидкої адаптації учня в умовах мінливого суспільства; системний підхід виключає ізольовану роботу системи управління якістю освітнього процесу на рівні вчителя; система кожного педагога повинна бути органічно включена в роботу системи управління якістю освітнього процесу на рівні школи; управління якістю освітнього процесу має спиратися на дані психологічного, соціального, валеологічного та педагогічного моніторингу. Учасники конференції також відзначили, що неможливо уявити собі забезпечення якості освіти без впровадження інноваційних технологій, які відіграють важливу роль у формуванні та розвитку інтелектуального потенціалу суспільства: інформаційні технології стали за короткий строк невіддільною складовою сучасного життя. Також учасники конференції відзначили, що складна епідеміологічна ситуація внесла свої корективи і дала привід переглянути ставлення до дистанційного навчання. Дистанційний формат став єдиним засобом продовжити освітній процес. Це відповідає твердженню, що шифрування освітнього процесу – засіб зберегти і поширити доступність освіти для широкого кола здобувачів. Все це вимагає від сучасного педагога особливих компетентностей і, як результат, удосконалення професійної майстерності педагога та набуття ним якостей, які дозволять працювати в дистанційному форматі. Оскільки технології постійно змінюються, то й викладач повинен постійно збагачувати і вдосконалювати свої знання, уміння і навички. Йдучи шляхом розвитку педагогічної майстерності, - зазначили учасники конференції, - педагог зобов’язаний переборювати в собі такі якості, які протипоказані його професії: апатію, формалізм у навчанні й вихованні дітей, байдужість до них та їхньої долі, дратівливість, легковажність, поспішність, необдуманість рішень і вчинків. На підтвердження цього згадали молоді науковці думку В.О. Сухомлинського: "Учителю потрібно володіти величезним талантом людяності і безмежною любов’ю до своєї справи - і перш за все до дітей, щоби на довгі роки зберегти бадьорість духу, ясність розуму, свіжість вражень, сприйнятливість почуттів – а без цих якостей праця педагога перетворюється в муку".
Новини9 жовт. 2025 ВІТАЄМО З УСПІШНИМ ЗАХИСТОМ ДИСЕРТАЦІЙ НА ЗДОБУТТЯ НАУКОВОГО СТУПЕНЯ ДОКТОРА ФІЛОСОФІЇ 07 жовтня 2025 року у Комунальному закладі вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» відбувся захист дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки галузі знань 01 Освіта/Педагогіка Катерини Максимівни Торкіної за темою: «Розвиток навичок командної взаємодії старшокласників у інноваційному освітньому середовищі» та Наталії Григорівни Лях за темою: «Національно-патріотичне виховання підлітків у цифровому освітньому середовищі закладу загальної середньої освіти». Кваліфікаційні роботи виконано під керівництвом доктора педагогічних наук, професора, професора кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Вікторії Вікторівни Ягоднікової. 2 лип. 2025 Вручення диплома доктора філософії ![]() 1 лип. 2025 РОЗШИРЕНЕ ЗАСІДАННЯ КАФЕДРИ ПЕДАГОГІКИ ТА ОСВІТНЬОГО МЕНЕДЖМЕНТУ 30 червня 2025 року в Академії відбулося розширене засідання кафедри педагогіки та освітнього менеджменту, на якому відбулося обговорення публічної презентації наукових результатів дисертацій здобувачок ступеня доктора філософії за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки Катерини Торкіної та Наталії Лях. Всі новини |