КАФЕДРА ПЕДАГОГІКИ ТА ОСВІТНЬОГО МЕНЕДЖМЕНТУ





Перша науково-практична конференція здобувачів вищої освіти «Актуальні проблеми педагогічної науки в ХХІ столітті».

24 бер. 2021
24 березня 2021 року в КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» відбулася Перша науково-практична конференція здобувачів вищої освіти «Актуальні проблеми педагогічної науки в ХХІ столітті». Учасниками конференції стали здобувачі вищої освіти, молоді вчені, аспіранти, керівники, науково-педагогічні та педагогічні працівники закладів освіти. З привітанням до учасників конференції звернулася проректор з науково-педагогічної та інноваційної діяльності, доктор педагогічних наук, професор Вікторія Вікторівна Ягоднікова. Конференція проходила в он-лайн форматі.

 

          24 березня 2021 року в КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» відбулася Перша науково-практична конференція здобувачів вищої освіти «Актуальні проблеми педагогічної науки в ХХІ столітті». Учасниками конференції стали здобувачі вищої освіти, молоді вчені, аспіранти, керівники, науково-педагогічні та педагогічні працівники закладів освіти. З привітанням до учасників конференції звернулася проректор з науково-педагогічної та інноваційної діяльності, доктор педагогічних наук, професор Вікторія Вікторівна Ягоднікова. Конференція проходила в он-лайн форматі.

          Робота конференції йшла трьома напрямами, за якими працювали три дискусійні платформи: «Особливості управління якістю освіти», «Інноваційність освіти: сучасні вимоги та виклики», «Педагогічна майстерність викладача нової української школи в контексті освітніх змін».

          Доповідачі торкалися таких важливих тем, як організація системи управління якістю освіти, управління якістю в закладах вищої освіти, місце методів активного навчання в освітньому процесі закладу вищої освіти, форми і методи керівництва самостійною навчально-пізнавальною діяльністю здобувачів вищої освіти, управління освітнім процесом закладу дошкільної освіти як педагогічна проблема; застосування інноваційних технологій у процесі управління закладами вищої освіти, інноваційна діяльність педагога: філософсько-педагогічний аспект, мотивація інноваційної педагогічної діяльності; особливості педагогічної майстерності викладача в умовах дистанційного навчання, створення індивідуальної траєкторії розвитку педагога засобами самоосвіти, педагогічна рефлексія як запорука професійного зростання вчителя, мотивація педагогічних працівників у процесі управління новою українською школою та ін.

   Учасники конференції, дослідивши теоретичні основи управління якістю освітнього процесу, встановили, що: підвищення якості шкільної освіти можливо у разі застосування вчителем у своїй практиці системи управління якістю освітнього процесу; до принципів управління якістю освітнього процесу при вивченні в основній школі необхідно віднести наступні принципи: цілеспрямованості; систематичності, технологічності, гуманності та індивідуального підходу; оскільки якість шкільної освіти залежить від якості освітнього процесу при вивченні в основній школі, а організовує освітній процес і керує ним учитель, то повинна бути розроблена система управління якістю освітнього процесу на рівні вчителя; теоретичним джерелом створення такої системи є теорія менеджменту, з якої логічно випливає зв’язок з теорією особистості, теорією систем, принципами цілеспрямованості та системності управління; тільки опора на індивідуальні особливості особистості учня дозволить створити систему управлінської діяльності вчителя та досягти результату –  швидкої адаптації учня в умовах мінливого суспільства; системний підхід виключає ізольовану роботу системи управління якістю освітнього процесу на рівні вчителя; система кожного педагога повинна бути органічно включена в роботу системи управління якістю освітнього процесу на рівні школи;  управління якістю освітнього процесу має спиратися на дані психологічного, соціального, валеологічного та педагогічного моніторингу.

Учасники конференції також відзначили, що неможливо уявити собі забезпечення якості освіти без впровадження інноваційних технологій, які відіграють важливу роль у формуванні та розвитку інтелектуального потенціалу суспільства: інформаційні технології стали за короткий строк невіддільною складовою сучасного життя.

Також учасники конференції відзначили, що складна епідеміологічна ситуація внесла свої корективи і дала привід переглянути ставлення до дистанційного навчання. Дистанційний формат став єдиним засобом продовжити освітній процес. Це відповідає твердженню, що шифрування освітнього процесу – засіб зберегти і поширити доступність освіти для широкого кола здобувачів. Все це вимагає від сучасного педагога особливих компетентностей і, як результат, удосконалення професійної майстерності педагога та набуття ним якостей, які дозволять працювати в дистанційному форматі. Оскільки технології постійно змінюються, то й викладач повинен постійно збагачувати і вдосконалювати свої знання, уміння і навички.

Йдучи шляхом розвитку педагогічної майстерності, - зазначили учасники конференції, - педагог зобов’язаний переборювати в собі такі якості, які протипоказані його професії: апатію, формалізм у навчанні й вихованні дітей, байдужість до них та їхньої долі, дратівливість, легковажність, поспішність, необдуманість рішень і вчинків. На підтвердження цього згадали молоді науковці думку В.О. Сухомлинського: "Учителю потрібно володіти величезним талантом людяності і безмежною любов’ю до своєї справи - і перш за все до дітей, щоби на довгі роки зберегти бадьорість духу, ясність розуму, свіжість вражень, сприйнятливість почуттів – а без цих якостей праця педагога перетворюється в муку".

 





Новини


17 трав. 2024
VІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Педагогічна наука і освіта у сучасному вимірі: проблеми та перспективи розвитку»
17 травня 2024 р. на базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» була проведена VІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Педагогічна наука і освіта у сучасному вимірі: проблеми та перспективи розвитку». Конференція традиційно присвячена Дню науки в Україні.

26 квіт. 2024
Участь у Х Міжнародній науково-практичній конференції
Науково-педагогічні працівники кафедри педагогіки та освітнього менеджменту та здобувачі вищої освіти другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки взяли участь у Х Міжнародній науково-практичній конференції «Інноваційний розвиток вищої освіти: глобальний, європейський та національний виміри змін», яка відбулася 26 квітня 2024 року на базі Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка.

17 квіт. 2024
Методологічний семінар « АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ»
16 квітня 2024 року на базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» був проведений методологічний семінар «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ».

Всі новини