КАФЕДРА ПЕДАГОГІКИ ТА ОСВІТНЬОГО МЕНЕДЖМЕНТУ





VII ВСЕКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ ЗА МІЖНАРОДНОЇ УЧАСТІ «ПЕДАГОГІЧНА НАУКА І ОСВІТА У СУЧАСНОМУ ВИМІРІ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ»

9 черв. 2025
16 травня 2025 року на базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» відбулася VII Всеукраїнська науково-практична конференція за міжнародної участі «Педагогічна наука і освіта у сучасному вимірі: проблеми та перспективи розвитку», традиційно присвячена Дню науки в Україні.

    16 травня 2025 року на базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» відбулася VII Всеукраїнська науково-практична конференція за міжнародної участі «Педагогічна наука і освіта у сучасному вимірі: проблеми та перспективи розвитку», традиційно присвячена Дню науки в Україні.

    У конференції взяли участь науково-педагогічні і педагогічні працівники, здобувачі вищої освіти з різних регіонів України: Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Івано-Франківської, Київської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Херсонської, Черкаської, Чернігівської областей та м. Києва. Вперше до участі в конференції долучилися науковці з Німеччини.

    Метою заходу стало обговорення сучасних викликів, що постають перед педагогічною наукою і практикою, та пошук ефективних рішень у контексті реформування системи освіти.

    Традиційно конференція охопила такі ключові напрями:

  • проблемний контур сучасної педагогічної науки та освіти: філософський, психологічний, соціокультурний  вимір;
  • розвиток особистісно-професійної компетентності педагога в умовах інноваційних змін  в освіті;
  • трансформація змісту  та технологій неперервної педагогічної освіти: методологія,  теорія, практика;
  • реалії та перспективи Нової української школи;
  • модернізація вітчизняної науки: рівність, доступність, особливість; інновації як засіб прогресивних змін в освіті: теорія і практика;
  • виховання особистості у вимірі нових освітніх реалій.

    Пленарне засідання було присвячене актуальним аспектам розвитку неперервної педагогічної освіти в умовах реформування системи освіти в Україні. Особливий акцент зроблено на інноваційних підходах до підтримки вчителя Нової української школи, розвитку природничої освіти, а також використанні естетотерапії для подолання освітніх втрат серед молодших школярів. Окремо представлені історичні аспекти становлення вчительської освіти в Одесі, виклики і перспективи інтеграції наукових досліджень у педагогічну практику, а також розглянуто питання україністики як наукового напряму в університетах Німеччини. З доповідями на пленарному засіданні виступили проректор з науково-педагогічної та інноваційної діяльності доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту В.В. Ягоднікова за темою «Інтеграція науки і практики у системі неперервної педагогічної освіти: проблеми і шляхи вирішення» та завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту кандидат педагогічних наук, доцент Н.В. Кузнєцова за темою «Одеські курси підготовки вчителів та вчительок середніх навчальних закладів (1909-1916): традиції новаторства».

    Під час роботи дискусійних панелей було висвітлено ключові напрями розвитку сучасної освіти. У сфері управління обговорювалися питання впровадження штучного інтелекту в освітній менеджмент, а також фінансова автономія закладів освіти. У педагогічному контексті розкривалась проблематика формування критичного мислення, гнучких навичок, STEM-компетентностей, цифрових компетентностей. Психологічний аспект охоплював питання підтримки ментального здоров’я учасників освітнього процесу, розвитку емоційно-етичної компетентності та використання сучасних психолого-педагогічних практик. У сфері інклюзивної освіти обговорювалася роль асистента вчителя в умовах інклюзії. Виховні теми торкалися виховання лідерських якостей, національно-патріотичного та екологічного виховання. Особлива увага була приділена аналізу трактування природної мети освіти та ролі свободи вчителя й учня в контексті створення сучасного освітнього середовища.

    Відбулась робота п’яти освітніх студій: «Дошкільна освіта» (тема для обговорення: «Педагогічна майстерність вихователя ЗДО в контексті сучасних вимог дошкільної освіти»), «Початкова школа» (тема для обговорення: «Нейропсихологічні ігри як основа для розвитку молодших школярів»), «Середня освіта» (тема для обговорення: «НУШ: досвід, виклики, перспективи»), «Інклюзивна освіта» (тема для обговорення: «Особливості мовленнєвого розвитку дітей з ООП:  стрес та його наслідки»), «Психологія» (тема для обговорення: «Нетворкінг ментального здоров’я освітян»).

    Програма конференції:

 https://drive.google.com/file/d/1RzKNukpknf_e7tof5dpEbbwmaYNoQZ4W/view?usp=sharing.

    Конференція стала надихаючим майданчиком для обміну ідеями, наукових дискусій і професійної взаємопідтримки. Щиро дякуємо всім учасникам за активність, фаховість і відданість педагогічній справі. Вітаємо зі святом науки — джерелом розвитку, пізнання і майбутнього нашої освіти!

 

 

 





Новини


10 лист. 2025
20 РОКІВ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ В УКРАЇНІ
6 листопада 2025 р. викладачі кафедри педагогіки та освітнього менеджменту взяли участь у XIV Міжнародній науково-практичній конференції «ЄВРОПЕЙСЬКА ІНТЕГРАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ. Принципи та інструменти Болонського процесу, цінності у вищій освіті». У 2025 році Україна відзначає двадцятиріччя своєї участі у Болонському процесі – ключовій ініціативі, що визначила вектор реформування національної системи вищої освіти та її інтеграції до Європейського простору вищої освіти. За цей час Україна пройшла складний, але важливий шлях модернізації середовища вищої освіти, утвердження принципів і цінностей автономії, забезпечення якості, академічної свободи і доброчесності та публічної відповідальності вищої освіти перед суспільством.

30 жовт. 2025
V Регіональна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти та молодих науковців “Актуальні проблеми педагогічної науки в ХХІ столітті”
24 жовтня на базі КЗВО “Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради” в онлайн-форматі відбулася V Регіональна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти та молодих науковців “Актуальні проблеми педагогічної науки в ХХІ столітті”.

27 жовт. 2025
МІЖНАРОДНИЙ ТИЖДЕНЬ ВІДКРИТОГО ДОСТУПУ 2025
Викладачі кафедри педагогіки та освітнього менеджменту і здобувачі вищої освіти 20-26 жовтня взяли участь у проведенні Міжнародного тижня відкритого доступу. Цьогорічна тема – «Who Owns Our Knowledge?» («Кому належить наше знання?») – спонукає до відкритої розмови про те, як відкритий доступ може сприяти справедливому обміну знаннями, долати суспільні нерівності та підтримувати принципи відкритої науки. Офіційний хештег Тижня відкритого доступу – #OAweek.

Всі новини