КАФЕДРА ПЕДАГОГІКИ ТА ОСВІТНЬОГО МЕНЕДЖМЕНТУ





VII ВСЕКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ ЗА МІЖНАРОДНОЇ УЧАСТІ «ПЕДАГОГІЧНА НАУКА І ОСВІТА У СУЧАСНОМУ ВИМІРІ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ»

9 черв. 2025
16 травня 2025 року на базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» відбулася VII Всеукраїнська науково-практична конференція за міжнародної участі «Педагогічна наука і освіта у сучасному вимірі: проблеми та перспективи розвитку», традиційно присвячена Дню науки в Україні.

    16 травня 2025 року на базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» відбулася VII Всеукраїнська науково-практична конференція за міжнародної участі «Педагогічна наука і освіта у сучасному вимірі: проблеми та перспективи розвитку», традиційно присвячена Дню науки в Україні.

    У конференції взяли участь науково-педагогічні і педагогічні працівники, здобувачі вищої освіти з різних регіонів України: Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Івано-Франківської, Київської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Херсонської, Черкаської, Чернігівської областей та м. Києва. Вперше до участі в конференції долучилися науковці з Німеччини.

    Метою заходу стало обговорення сучасних викликів, що постають перед педагогічною наукою і практикою, та пошук ефективних рішень у контексті реформування системи освіти.

    Традиційно конференція охопила такі ключові напрями:

  • проблемний контур сучасної педагогічної науки та освіти: філософський, психологічний, соціокультурний  вимір;
  • розвиток особистісно-професійної компетентності педагога в умовах інноваційних змін  в освіті;
  • трансформація змісту  та технологій неперервної педагогічної освіти: методологія,  теорія, практика;
  • реалії та перспективи Нової української школи;
  • модернізація вітчизняної науки: рівність, доступність, особливість; інновації як засіб прогресивних змін в освіті: теорія і практика;
  • виховання особистості у вимірі нових освітніх реалій.

    Пленарне засідання було присвячене актуальним аспектам розвитку неперервної педагогічної освіти в умовах реформування системи освіти в Україні. Особливий акцент зроблено на інноваційних підходах до підтримки вчителя Нової української школи, розвитку природничої освіти, а також використанні естетотерапії для подолання освітніх втрат серед молодших школярів. Окремо представлені історичні аспекти становлення вчительської освіти в Одесі, виклики і перспективи інтеграції наукових досліджень у педагогічну практику, а також розглянуто питання україністики як наукового напряму в університетах Німеччини. З доповідями на пленарному засіданні виступили проректор з науково-педагогічної та інноваційної діяльності доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту В.В. Ягоднікова за темою «Інтеграція науки і практики у системі неперервної педагогічної освіти: проблеми і шляхи вирішення» та завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту кандидат педагогічних наук, доцент Н.В. Кузнєцова за темою «Одеські курси підготовки вчителів та вчительок середніх навчальних закладів (1909-1916): традиції новаторства».

    Під час роботи дискусійних панелей було висвітлено ключові напрями розвитку сучасної освіти. У сфері управління обговорювалися питання впровадження штучного інтелекту в освітній менеджмент, а також фінансова автономія закладів освіти. У педагогічному контексті розкривалась проблематика формування критичного мислення, гнучких навичок, STEM-компетентностей, цифрових компетентностей. Психологічний аспект охоплював питання підтримки ментального здоров’я учасників освітнього процесу, розвитку емоційно-етичної компетентності та використання сучасних психолого-педагогічних практик. У сфері інклюзивної освіти обговорювалася роль асистента вчителя в умовах інклюзії. Виховні теми торкалися виховання лідерських якостей, національно-патріотичного та екологічного виховання. Особлива увага була приділена аналізу трактування природної мети освіти та ролі свободи вчителя й учня в контексті створення сучасного освітнього середовища.

    Відбулась робота п’яти освітніх студій: «Дошкільна освіта» (тема для обговорення: «Педагогічна майстерність вихователя ЗДО в контексті сучасних вимог дошкільної освіти»), «Початкова школа» (тема для обговорення: «Нейропсихологічні ігри як основа для розвитку молодших школярів»), «Середня освіта» (тема для обговорення: «НУШ: досвід, виклики, перспективи»), «Інклюзивна освіта» (тема для обговорення: «Особливості мовленнєвого розвитку дітей з ООП:  стрес та його наслідки»), «Психологія» (тема для обговорення: «Нетворкінг ментального здоров’я освітян»).

    Програма конференції:

 https://drive.google.com/file/d/1RzKNukpknf_e7tof5dpEbbwmaYNoQZ4W/view?usp=sharing.

    Конференція стала надихаючим майданчиком для обміну ідеями, наукових дискусій і професійної взаємопідтримки. Щиро дякуємо всім учасникам за активність, фаховість і відданість педагогічній справі. Вітаємо зі святом науки — джерелом розвитку, пізнання і майбутнього нашої освіти!

 

 

 





Новини


9 черв. 2025
УЧАСТЬ У VІІІ МІЖНАРОДНІЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ «ІННОВАЦІЇ В ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ: ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ, ВІДПОВІДІ НА ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ»
05 червня 2025 року відбулася VІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення», яка проходила на базі Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка.

9 черв. 2025
VII ВСЕКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ ЗА МІЖНАРОДНОЇ УЧАСТІ «ПЕДАГОГІЧНА НАУКА І ОСВІТА У СУЧАСНОМУ ВИМІРІ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ»
16 травня 2025 року на базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» відбулася VII Всеукраїнська науково-практична конференція за міжнародної участі «Педагогічна наука і освіта у сучасному вимірі: проблеми та перспективи розвитку», традиційно присвячена Дню науки в Україні.

9 черв. 2025
УЧАСТЬ У Х ВСЕУКРАЇНСЬКІЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ З ІСТОРІЇ ОСВІТИ З МІЖНАРОДНОЮ УЧАСТЮ «ПЕДАГОГІЧНА БІОГРАФІКА В СТРУКТУРІ НАУК ПРО ОСВІТУ: КЛЮЧОВІ КОНЦЕПТИ, ТЕОРІЇ, ДЖЕРЕЛА»
13 травня 2025 року відбулася Х Всеукраїнська науково-практична конференція з історії освіти з міжнародною участю «Педагогічна біографіка в структурі наук про освіту: ключові концепти, теорії, джерела», яка проходила на базі Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського та була приурочена до Всеукраїнського фестивалю науки – 2025.

Всі новини